Garantievoorwaarden
Kwaliteit is een kwestie van keuzes maken. In materiaal, in vorm en in constructie. SUNS heeft een duidelijke voorkeur voor robuuste materialen. Vriendelijk voor het oog en bestand tegen intensief gebruik. Alle tuinmeubelen van SUNS kunnen het hele jaar buiten blijven staan. Natuurlijke materialen kunnen naar verloop van tijd verkleuren, dat hoort bij de eigenschappen van het product. Waar je op kunt rekenen is dat SUNS-producten lang meegaan.
Dankzij de hoge kwaliteit verleent SUNS op diverse materialen en onderdelen een langere garantie dan wettelijk verplicht. Namelijk van maar liefst 5 jaar! Natuurlijk zijn daar wel bepaalde voorwaarden aan verbonden.Als een meubel of onderdeel zou falen als gevolg van een fabricagefout of een defect geeft door normaal huishoudelijk gebruik, zal SUNS het defect naar eigen inzicht repareren, opnieuw afwerken of het defecte onderdeel vervangen.
Vervanging
Mocht het model of de kleur niet langer beschikbaar zijn (bijvoorbeeld een meubel uit een niet-courante collectie) dan behoudt SUNS zich het recht voor om het defecte meubel te vervangen door een vergelijkbaar product. Elke vervanging geldt in principe voor het defecte onderdeel of meubel, niet voor een gehele set. Reparatie, nieuwe afwerking of vervanging heeft geen invloed op de oorspronkelijke garantieperiode.
Creditering
Indien SUNS besluit dat vervanging of reparatie geen optie is dan zal SUNS de schade crediteren. Deze creditering is als volgt opgebouwd:
1e jaar: 100% garantie
2e jaar: 80% garantie
3e jaar: 60% garantie
4e jaar: 40% garantie
5e jaar: 20% garantie
Garantieprocedure
In het geval van een defect, is het de verantwoordelijkheid van de koper om het meubel terug te brengen naar de winkel van aankoop, samen met een kopie van het aankoopbewijs. De SUNS Dealer zal het garantieverzoek voorzien van datum, omschrijving van het probleem en indienen bij SUNS. De correcte afwikkeling van de garantieprocedure verzorgt SUNS.
Garantievoorwaarden
De garantietermijn vangt aan op het moment van aankoop in de winkel. De originele kassabon dient als garantiebewijs. De garantie heeft betrekking op constructie- en materiaalfouten die al bij levering aanwezig zijn. Uitgesloten hiervan zijn schades, die door verkeerd of ondeskundig gebruik zijn ontstaan zoals abnormale belastingen, aantasting door agressieve stoffen, verkeerd onderhoud, reparaties door ondeskundige, afdekken van meubelen anders dan met de SUNS meubelhoes, onjuiste montages, alsmede natuurlijke eigenschappen die bij het materiaal horen en beschadigingen door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing (hangtag).
Verder uitgesloten zijn:
Gebreken, die op normale slijtage zijn terug te voeren of extreme weersomstandigheden;
Bij kunststof krassen door gebruik
Bij aluminium krassen door gebruik
Bij hout de natuurlijke eigenschappen die bij het product horen zoals de mogelijkheid tot scheurtjes en vergrijzing
Bij staal roestvorming van binnenuit door o.a. condens
Bij textiel minder dan 3mm krimp op 1 strekkende meter, foutief wassen (behandelen en onderhouden), lichte verkleuringen en gebruikssporen en verminderde draagkracht en dikte van de vulling na verloop van tijd bij normaal, particulier gebruik.
Schade ontstaan door gebruik van reinigings-/beschermingsmiddelen anders dan SUNS cleaners & protectors.
Schade ontstaan door gebruik van meubelhoezen anders dan SUNS meubelhoezen.
De garantie geldt uitsluitend bij normaal particulier, huishoudelijk gebruik.
De garantie op overkappingen; hiervoor gelden aanvullende voorwaarden.
Wij wensen u veel plezier, genot en comfort met uw SUNS tuinmeubelen.
Garantievoorwaarden SUNS overkappingen
Wij hanteren voor de SUNS Overkappingen en de plaatsing de reguliere wettelijke garantietermijn van twee jaar na aankoop.
Opmerking:
Aangezien dit een geavanceerd product betreft, adviseren wij de overkapping te laten te plaatsen door onze deskundige monteurs.
Als er niet voldaan wordt aan de plaatsingsvoorwaarden zoals vooraf toegestuurd en ondertekend behoudt SUNS het recht om de overkapping niet te plaatsen, dan wel meerwerkkosten in rekening te brengen.
SUNS monteurs brengen geen wijzigingen aan aan de overkappingen.
De klant dient het product te gebruiken via het instructiehandboek, anders vervalt de garantie.
Aanpassingen aan het product die je zelf verricht, zorgen ervoor dat de garantie vervalt.
Garantievoorwaarden spa’s V-Wellness
Reclamering ter zake van zichtbare gebreken dient onverwijld na ontdekking, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen na de feitelijke overdracht van de zaak te geschieden. Reclamering ter zake van niet-zichtbare gebreken dient onverwijld na ontdekking, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen na het verstrijken van de in leden 2 en 3 bedoelde garantietermijn, te geschieden. Bij overschrijding van de genoemde termijnen vervalt elke aanspraak tegen de verkoper ter zake van de betreffende gebreken. Rechtsvorderingen ter zake dienen binnen 1 jaar na de tijdige reclame op straffe van verval aanhangig te worden gemaakt.
Onverminderd de hierna gestelde beperkingen staat de verkoper in zowel voor de deugdelijkheid van het door hem geleverde product als voor de kwaliteit van het daarvoor gebruikte en/of geleverde materiaal, zulks gedurende een termijn van 6 maanden na de levering|eigendomsoverdracht, tenzij uitdrukkelijk een andere termijn is overeengekomen, en met uitsluiting van zichtbare gebreken.
V-Wellness verleent vanaf de datum van installatie een garantie van 5 jaar op de kuip, 2 jaar op de omkasting, 2 jaar op alle elektrische en technische onderdelen zoals de pompen, slangen, ledverlichting, besturingsunit etcetera, 2 jaar op de heater en 1 jaar op de ozonator en/of UV lamp. Jets zijn uitgesloten van garantie, temeer omdat de koper nimmer kan garanderen of aantonen dat hij of zij de pH altijd in de juiste waarde heeft weten te behouden.
De garantie voor de kuip is als volgt opgebouwd:
1e jaar: 100 % Garantie
2e jaar: 100% Garantie
3e jaar: 75% Garantie
4e jaar: 50% Garantie
5e jaar: 25% Garantie
Overige schade:
1e jaar: 100 % Garantie
2e jaar: 80% Garantie
3e jaar: 60% Garantie
4e jaar: 40% Garantie
5e jaar: 20% Garantie
Buiten de garantie vallen gebreken, die optreden in dan wel geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van: -de niet inachtneming door de koper van bediening- en onderhoudsvoorschriften dan wel ander dan het voorziene normale gebruik. – normale slijtage. – montage/installatie of reparatie door derden, waaronder begrepen de koper. – de toepassing van enig overheidsvoorschrift inzake de aard of kwaliteit van de toegepaste materialen. – in overleg met de koper aangewende gebruikte materialen respectievelijk zaken. – materialen die door de koper aan de verkoper ter bewerking zijn verstrekt. – materialen, zaken, werkwijzen en constructies, voor zover op uitdrukkelijke instructie van de koper toegepast, alsmede van door of namens de koper aangeleverde materialen en zaken. – door de verkoper van derden betrokken onderdelen, voor zover de derde geen garantie aan de verkoper heeft verstrekt.
Noch de leverancier noch de verkoper zijn verantwoordelijk voor een verkeerde installatie, verkeerd gebruik of wijzigingen uitgevoerd door de koper.
Onder wijzigingen wordt elke handeling verstaan die tot een defect kan leiden van de spa bubbelbad of een onderdeel ervan, of die het besturingssysteem onveilig maakt. Schade veroorzaakt door een onjuist draagvlak wordt niet door de garantie gedekt. De eigenaar van de spa bubbelbad is ten allen tijde verantwoordelijk voor de juiste toestand van het draagvlak. Onder verkeerd gebruik wordt elk gebruik van de spa bubbelbad verstaan dat niet overeenstemt met de handleiding of gebruik van de spa bubbelbad voor doeleinden waar deze niet voor ontworpen is.
Indien de koper niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting, die voor hem uit de met de verkoper gesloten overeenkomst of uit een daarmee samenhangende overeenkomst voortvloeit, is de verkoper met betrekking tot geen deze overeenkomsten tot enige garantie, hoe ook genaamd, gehouden.
De koper dient er te allen tijde voor te zorgen dat de spa rondom vrij staat zodat de monteur aan alle kanten van de spa er makkelijk bij kan.
De koper dient, bij (al dan niet noodzakelijke) verplaatsingen of verhuizingen van de spa, er te allen tijde zelf voor te zorgen dat de spa vrij is om te verplaatsen. Omliggende aanbouw, overkappingen of gazebo’s dienen door de koper zelf afgebroken te worden. V-Wellness is niet aansprakelijk voor dergelijke werkzaamheden of kosten.
Wanneer de koper de spa leeg laat staan kan er roestvorming ontstaan aan de aanwezige keringen en jets en kunnen de rubbers uitdrogen. Indien de spa wel leeg komt te staan en er zich een van deze problemen voordoet valt dit buiten de garantie.
Als de koper de pH niet correct wekelijks wordt bijgehouden, zullen de weekmakers uit de kunststof van de jets na verloop van tijd verdwijnen. Zorg er daarom voor dat, wanneer u de spa in de winter leeg opbergt, dit op een verantwoorde manier gebeurt. Zorg ervoor dat de spa volledig leeg is en dat de jets netjes worden afgedroogd en gereinigd. Als dit niet gebeurt, zullen de ongedroogde jets worden aangetast en kan er vliegroest ontstaan. Vliegroest aan de hand van nalatige winterklaar maken valt buiten de garantie.
Op de ozonator/UV lamp en accessoires heeft u 1 jaar garantie. Uitgesloten zijn de spa cover en spa kussens, dit omdat dit slijtagegevoelige producten betreft.
Wij wensen u veel bubbelplezier met uw spa van V-Wellness.
Garantievoorwaarden sauna’s V-Wellness
Op alle sauna’s van V-Wellness, waaronder barrelsauna’s, cabines en podsauna’s, geldt een garantie van twaalf maanden na levering. Deze garantie heeft uitsluitend betrekking op fabricagefouten en materiaaldefecten. Voor elektrische kachels geldt een aparte garantie van vierentwintig maanden, die beperkt is tot het doorbranden van de spiraal. Schade door verkeerd gebruik, zoals het gebruik van te veel water op de kachel, valt nadrukkelijk buiten de garantie.
De garantie dekt uitsluitend defecten die aantoonbaar het gevolg zijn van een productiefout. Schade die ontstaat door onoordeelkundig gebruik, foutieve installatie of plaatsing, normale slijtage of gebruikssporen, weersinvloeden (zoals vorst, hitte, regen of sneeuw), houtrot of schimmel door onvoldoende onderhoud, verkleuring of verwering door zonlicht en andere omgevingsfactoren, of schade door reiniging of behandeling in strijd met de onderhoudsinstructies, wordt niet vergoed.
De koper is verantwoordelijk voor regulier onderhoud van de sauna. Dit houdt onder andere in: het schoonhouden en periodiek behandelen van het hout met een geschikt onderhoudsproduct. Bij een beroep op de garantie kan V-Wellness vragen om bewijs van dit onderhoud, bijvoorbeeld in de vorm van foto’s of een onderhoudsregistratie.
Garantieclaims dienen schriftelijk te worden gemeld binnen dertig dagen na ontdekking van het gebrek. Indien sprake is van een geldige claim, worden reparaties en/of vervangingen kosteloos uitgevoerd. Voorrijkosten zijn echter altijd voor rekening van de koper, ongeacht de geldigheid van de claim, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Wanneer blijkt dat het defect het gevolg is van verkeerd gebruik, nalatig onderhoud of andere uitgesloten oorzaken, zijn naast de voorrijkosten ook de reparatiekosten volledig voor rekening van de koper. V-Wellness bepaalt of een defect onderdeel gerepareerd of vervangen wordt. Restitutie is uitgesloten.
Bij professioneel gebruik, zoals verhuur, vervalt de garantie volledig. Deze garantie geeft uitsluitend recht op herstel of vervanging zoals hierboven omschreven. Iedere verdere aansprakelijkheid van V-Wellness, waaronder gevolgschade, gebruiksverlies of kosten van derden, is uitgesloten voor zover de wet dit toestaat.
Wij wensen u veel momenten van ontspanning met uw sauna van V-Wellness.
Disclaimer
Onze e-mails met eventuele bijlage(n) zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de bedoelde ontvanger(s). Indien u een niet bedoelde ontvanger bent vernietig de e-mail dan. Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Bekijk de algemene voorwaarden op de website of via deze link. Onze algemene voorwaarden zijn ook gedeponeerd bij de Rechtbank te ’s-Hertogenbosch onder nummer 4/2018. Op verzoek sturen wij u ook de algemene voorwaarden toe. Eventuele geschillen worden altijd uitsluitend afgehandeld door de Rechtbank Oost Brabant.